Μητροπολίτης Πατρών: Τα χρήματα της Εκκλησίας ανήκουν στον λαό
Ο Χρυσόστομος μίλησε στην Κάτω Αχαΐα για υποχρέωση λογοδοσίας της Μητρόπολης και των ενοριών απέναντι στον λαό.
Ο Μητροπολίτης Πατρών Χρυσόστομος ζήτησε πλήρη διαφάνεια στη διαχείριση των οικονομικών της Εκκλησίας, τονίζοντας ότι τα χρήματα των πιστών ανήκουν στον λαό και σε αυτόν επιστρέφουν. Ο Ιεράρχης εξέφρασε τις θέσεις αυτές κηρύττοντας κατά τη διάρκεια Αρχιερατικής Θείας Λειτουργίας στον Ιερό Ναό Τιμίου Προδρόμου Κάτω Αχαΐας.
Στο επίκεντρο της παρέμβασής του βρέθηκε η υποχρέωση λογοδοσίας τόσο της Μητρόπολης όσο και των ενοριών απέναντι στους πιστούς. «Τα πάντα είναι καθρέφτης στη διοίκηση και της Μητροπόλεως, αλλά και της ενορίας αυτής και όλων των ενοριών», δήλωσε ο κ. Χρυσόστομος, προσθέτοντας ότι όποιος ζητήσει εξηγήσεις για τη διαχείριση δεν θα βρει αντίρρηση.
Ο Μητροπολίτης Πατρών αναφέρθηκε ρητά στη Μητρόπολη, στον Άγιο Ανδρέα και στην ενορία της Κάτω Αχαΐας, υπογραμμίζοντας ότι η διοίκηση πρέπει να είναι ανοιχτή σε κάθε έλεγχο. «Να ξέρουν οι πάντες τι γίνονται τα χρήματα της Εκκλησίας, πού πάνε τα χρήματα της Εκκλησίας. Είναι του λαού. Δικά σας είναι, από εσάς προέρχονται», τόνισε χαρακτηριστικά. Η δήλωσή του εντάσσεται στο ευρύτερο δημόσιο διάλογο για τα οικονομικά της Εκκλησίας, χωρίς να περιορίζεται στο ζήτημα της μισθοδοσίας του κλήρου.
Για να κλείσει τον κύκλο της σκέψης του, ο ιεράρχης επικαλέστηκε τη λειτουργική φράση «Τα Σα εκ των Σων, λαέ, Σοι προσφέρομεν», σημειώνοντας ότι τα χρήματα επιστρέφουν στον λαό μέσα από το έργο της Εκκλησίας. Στον ίδιο τόνο, απέρριψε κάθε λογική προσωπικού οφέλους: «Τίποτα δεν θέλουμε για τον εαυτό μας. Και αυτό το ράσο που φοράμε μας αρκεί».
Η ΕΟΔ είχε αναφερθεί νωρίτερα στη φωτιά που έπληξε γυναικείο μοναστήρι κοντά στην Πάτρα, γεγονός που ανέδειξε και πάλι την παρουσία της Μητρόπολης Πατρών στο δημόσιο προσκήνιο.