Απόγονος του ιστορικού Δημάρχου Ερμουπόλεως επισκέφθηκε τον Μητροπολίτη Σύρου
Ο Κωνσταντίνος-Παύλος Δαμαλάς, επικεφαλής του Οίκου Ζαχαρία ντε Δαμαλά, συναντήθηκε με τον Μητροπολίτη Δωρόθεο Β΄ στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για τα 200 χρόνια από την Ονοματοδοσία της Ερμούπολης.
Ο Μητροπολίτης Σύρου, Τήνου, Άνδρου, Κέας και Μήλου κ. Δωρόθεος Β΄ δέχθηκε σήμερα, Πέμπτη 25 Ιουνίου 2026, τον κ. Κωνσταντίνο-Παύλο Δαμαλά, επικεφαλής του Οίκου Ζαχαρία ντε Δαμαλά. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των Επετειακών Εκδηλώσεων για τα 200 χρόνια από την Ονοματοδοσία της Ερμούπολης, στις οποίες ο κ. Δαμαλάς συμμετείχε ως εκπρόσωπος μιας οικογένειας άρρηκτα δεμένης με την ιστορία του νησιού.
Ο κ. Κωνσταντίνος-Παύλος Δαμαλάς είναι απόγονος του Αμβρόσιου Δαμαλά (1808–1869), ο οποίος διετέλεσε Δήμαρχος Ερμουπόλεως δύο περιόδους, από το 1853 έως το 1862. Κατά τη διάρκεια της δημαρχίας του, η πόλη γνώρισε εξαιρετική ανάπτυξη: διανοίχθηκαν νέοι δρόμοι, διαμορφώθηκε η πλατεία Όθωνος, ιδρύθηκε το Δημοτικό Ορφανοτροφείο Αρρένων το 1855 και πρωτοστάτησε στην ίδρυση της «Ελληνικής Ατμοπλοΐας». Η οικογένεια Δαμαλά διατηρεί ρίζες στην Ανατολή που ανάγονται στον 13ο αιώνα, ενώ ιστορικά συνδέθηκε και με την Εκκλησία της Ελλάδος μέσω του επιφανούς θεολόγου Νικολάου Δαμαλά, ο οποίος διετέλεσε Βασιλικός Επίτροπος.
Σήμερα, ο κ. Δαμαλάς δραστηριοποιείται μεταξύ Ηνωμένων Πολιτειών και Ελλάδας και έχει θέσει ως στόχο την ανανέωση των δεσμών του Οίκου με την Ελλάδα, μέσω συνεισφοράς στα ιδρύματα με τα οποία συνδέονταν οι πρόγονοί του. Ο Μητροπολίτης Δωρόθεος Β΄ τον ευχαρίστησε για την επίσκεψη, αντάλλαξαν απόψεις για κοινωνικά, ιστορικά και πολιτιστικά θέματα και τον συνεχάρη για την προσπάθειά του να αναζητήσει τις ρίζες του.
Νωρίτερα, ο Μητροπολίτης Σύρου είχε φιλοξενήσει συνάντηση με τον Σύλλογο «Αγκαλιά Μνήμης» Κυκλάδων, στο ίδιο πλαίσιο της επετειακής χρονιάς για την Ερμούπολη.