Ολοκληρώθηκε το 32ο Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο στη Βέροια
Το 32ο Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο των Παυλείων στη Βέροια έκλεισε με βράβευση μαθητών και ανακοίνωση του θέματος για το 2027.
Το 32ο Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο των Παυλείων, που διοργάνωσε η Αποστολική Ιερά Μητρόπολη Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας, ολοκληρώθηκε την Κυριακή 28 Ιουνίου 2026 στον Χώρο Τεχνών του Δήμου Βεροίας. Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν, το φετινό συνέδριο πραγματεύτηκε το θέμα «Ο Απόστολος Παύλος και το Βάπτισμα».
Τις εργασίες της τελευταίας, πέμπτης συνεδρίας προήδρευσε ο καθηγητής Εμμανουήλ Βαρβούνης της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών του ΔΠΘ. Εισηγήσεις ανέπτυξαν ο καθηγητής Παναγιώτης Υφαντής (ΑΠΘ) με θέμα «Το βάπτισμα του αίματος» και η αρχαιολόγος–διδάκτωρ Πέλλη Μάστορα, η οποία παρουσίασε τη βαπτιστική εικονογραφία της Βέροιας. Στο πλαίσιο της εκδήλωσης βραβεύτηκαν επίσης μαθητές και μαθήτριες της Ημαθίας που διακρίθηκαν σε αθλητικούς, καλλιτεχνικούς και εκπαιδευτικούς διαγωνισμούς κατά τη σχολική χρονιά 2025–2026.
Λίγο πριν από τη λήξη, συνήλθε η Επιστημονική Επιτροπή των Παυλείων και αποφάσισε ότι το 33ο Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο (Ιούνιος 2027) θα φέρει τον τίτλο «Ο Απόστολος Παύλος, οι νέοι και οι σύγχρονες προκλήσεις». Την ανακοίνωση έκανε ο πρόεδρος της Επιστημονικής Επιτροπής, ομότιμος καθηγητής της Θεολογικής Σχολής ΑΠΘ Χαράλαμπος Ατματζίδης.
Τις εργασίες του συνεδρίου παρακολούθησαν εκπρόσωποι πολλών Ορθοδόξων Εκκλησιών: ο Μητροπολίτης Σουηδίας Κλεόπας (Οικουμενικό Πατριαρχείο), ο Επίσκοπος Μαρεώτιδος Δαμασκηνός (Πατριαρχείο Αλεξανδρείας), οι Μητροπολίτες Φιλιππουπόλεως Νήφων (Πατριαρχείο Αντιοχείας) και Ναζαρέτ Κυριάκος (Πατριαρχείο Ιεροσολύμων), καθώς και ιεράρχες από τα Πατριαρχεία Σερβίας, Ρουμανίας, Βουλγαρίας και Γεωργίας. Παρόντες ήταν επίσης Μητροπολίτες της Εκκλησίας της Ελλάδος –μεταξύ αυτών ο Μεσογαίας Νικόλαος και ο Μεσσηνίας Χρυσόστομος– καθώς και εκπρόσωποι των Εκκλησιών Κύπρου, Πολωνίας και Αλβανίας.
Τη λήξη κήρυξε ο Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων, ο οποίος παρουσίασε συγχρόνως τον τόμο πρακτικών του περσινού 31ου Συνεδρίου με θέμα «Ο Απόστολος Παύλος και η Α΄ Οικουμενική Σύνοδος». Στην ομιλία του υπογράμμισε ότι το βάπτισμα, κατά τη διδασκαλία του Αποστόλου Παύλου, αποτελεί το μέσο ενδύσεως του Χριστού και τη δωρεά ενότητος με το Σώμα Του.
Η ΕΟΔ είχε αναφερθεί στην ημερίδα για θεολόγους καθηγητές που προηγήθηκε στα ΛΒ΄ Παύλεια Βεροίας λίγες ημέρες νωρίτερα.