Πανηγυρικός Εσπερινός στη Μονή Λατόμου για τον Όσιο Δαβίδ τον Δενδρίτη

13:17
1
Πανηγυρικός Εσπερινός στη Μονή Λατόμου για τον Όσιο Δαβίδ τον Δενδρίτη Πανηγυρικός Εσπερινός στη Μονή Λατόμου για τον Όσιο Δαβίδ τον Δενδρίτη

Προεξήρχε ο Καθηγούμενος π. Βαρνάβας Γιάγκου, ενώ τον θείο λόγο κήρυξε ο ομότιμος καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ π. Βασίλειος Καλλιακμάνης.

Το απόγευμα της Πέμπτης 25 Ιουνίου τελέσθηκε Πανηγυρικός Εσπερινός στο Ιερό Παρεκκλήσιο του Οσίου Δαβίδ, στη Θεσσαλονίκη, επί τη ιερά μνήμη του Οσίου Δαυίδ του Δενδρίτου. Η ακολουθία πραγματοποιήθηκε στη Μονή Λατόμου – μετόχιο της Ιεράς Μονής Αγίας Θεοδώρας – και συγκέντρωσε πολυπληθές εκκλησίασμα.

Προεξήρχε της ιεράς ακολουθίας ο Καθηγούμενος της κυριάρχου Ιεράς Μονής Αγίας Θεοδώρας, π. Βαρνάβας Γιάγκου. Τον θείο λόγο κήρυξε ο π. Βασίλειος Καλλιακμάνης, ομότιμος καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) και κληρικός της Ιεράς Μητροπόλεως Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως.

Προ της απολύσεως, ο π. Βαρνάβας μετέφερε στο εκκλησίασμα τις πατρικές ευχές και την ευλογία του Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ. Φιλοθέου, ο οποίος δεν παρέστη αυτοπροσώπως στην πανήγυρη.

Η Εκκλησία τιμά τον Όσιο Δαβίδ τον Δενδρίτη στις 26 Ιουνίου· ο άγιος έζησε τον 5ο–6ο αιώνα και ονομάστηκε «δενδρίτης» επειδή ασκήτευσε επί χρόνια επάνω σε δένδρο κοντά στη Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με την αγιολογική παράδοση.

Νωρίτερα, η ΕΟΔ είχε αναφερθεί στον Φιλόθεο Θεσσαλονίκης και τη διδαχή του για την ανθρώπινη αποτυχία.

Εάν παρατηρήσετε κάποιο σφάλμα, επιλέξτε το απαιτούμενο κείμενο και πατήστε Ctrl+Enter ή Υποβολή σφάλματος για να το αναφέρετε στους συντάκτες.
Εάν βρείτε κάποιο σφάλμα στο κείμενο, επιλέξτε το με το ποντίκι και πατήστε Ctrl+Enter ή αυτό το κουμπί Εάν βρείτε κάποιο σφάλμα στο κείμενο, επισημάνετε το με το ποντίκι και κάντε κλικ σε αυτό το κουμπί Το επισημασμένο κείμενο είναι πολύ μεγάλο!
Διαβάστε επίσης