Ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου Ιερόθεος δίδαξε στο μεταπτυχιακό σεμινάριο του ΑΠΘ
Το θέμα «Θεολογικά ερμηνευτικά κλειδιά της Αγίας Γραφής» αναπτύχθηκε σε τέσσερις ενότητες, με τριώρη συζήτηση μεταπτυχιακών φοιτητών και καθηγητών.
Ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος παρέδωσε διαδικτυακό μάθημα στο Μεταπτυχιακό Σεμινάριο Ορθόδοξης Ερμηνευτικής Θεολογίας Exegeticum του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), την Πέμπτη 25 Ιουνίου 2026. Σύμφωνα με την Ιερά Μητρόπολη Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου, η πρόσκληση απηύθυνε ο καθηγητής κ. Αθανάσιος Παπαρνάκης, σε συνέχεια της πρόσφατης ανακήρυξης του Σεβασμιωτάτου σε Επίτιμο Διδάκτορα της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ.
Θέμα της ομιλίας ήταν «Θεολογικά ερμηνευτικά κλειδιά της Αγίας Γραφής», ανεπτυγμένο σε τέσσερις επιμέρους ενότητες. Ο Μητροπολίτης ανέλυσε τη φύση της ερμηνευτικής σε όλες τις επιστήμες, την ιδιαιτερότητα της ορθόδοξης προσέγγισης της Αγίας Γραφής ως καταγραφής της Αποκάλυψης, τη σχέση της με ρωμαιοκαθολικές και προτεσταντικές ερμηνευτικές παραδόσεις, καθώς και τη διδασκαλία του π. Ιωάννη Ρωμανίδη για τις τρεις θεωρίες περί θεοπνευστίας: την κατά γράμμα, την αλληγορική και την τυπολογική ερμηνεία.
Η ανάπτυξη του θέματος διήρκεσε περίπου μία ώρα και ακολούθησε παραγωγικός διάλογος με ερωτήσεις, απαντήσεις και παρεμβάσεις, συνολικής διάρκειας δύο ωρών. Στο σεμινάριο παρέστησαν, εκτός από τους μεταπτυχιακούς φοιτητές, ο Πρόεδρος του Τμήματος κ. Απόστολος Κραλίδης, καθώς και οι καθηγητές κ. Κωνσταντίνος Χρήστου, κ. Κυριακούλα Παπαδημητρίου, κ. Σουλτάνα Λάμπρου, κ. Βασίλειος Τσίγκος, κ. Ευάγγελος Πεπές, κ. Άννα Καραμανίδου και κ. Γεώργιος Σίσκος.
Η ΕΟΔ είχε αναφερθεί στην ανακήρυξη του Μητροπολίτη Ναυπάκτου σε Επίτιμο Διδάκτορα του ΑΠΘ λίγες ημέρες νωρίτερα.