Αρχιερατική λειτουργία στη Μονή Προδρόμου στη Μοσχόπολη
Στη λατρευτική σύναξη στη Μοσχόπολη Κορυτσάς προεξήρχε ο Μητροπολίτης Αναστάσιος, στο παλαιότερο μνημείο της περιοχής.
Στο ιστορικό μοναστήρι του Ιωάννου του Προδρόμου στη Μοσχόπολη Κορυτσάς τελέστηκε αρχιερατική Θεία Λειτουργία κατά την εορτή του Γενεθλίου του Τιμίου Προδρόμου, σε έναν χώρο που συνδέεται με την Αλβανία και την εκκλησιαστική της κληρονομιά. Σύμφωνα με το Orthodox Times, της ακολουθίας προεξήρχε ο Μητροπολίτης Κορυτσάς Αναστάσιος, πλαισιούμενος από ιερείς της περιοχής.
Η Μονή έχει ανακηρυχθεί «Θρησκευτικό Πολιτιστικό Μνημείο της Αλβανίας» και αποτελεί προσκύνημα, ενώ προσελκύει και επισκέπτες λόγω της αρχαιολογικής της αξίας. Το καθολικό της, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρατίθενται, ανεγέρθηκε το 1632 και αγιογραφήθηκε το 1659, ενώ πρώτοι κτήτορες αναφέρονται ο Γεώργιος Γκούτζιας, ο Μιχάλης Μελιγγέρης και ο ιερομόναχος Αντώνιος Σιπισχιώτης.
Το μοναστήρι υπέστη ζημιές και ανακαινίστηκε το 1692, γεγονός που μνημονεύεται και σε σωζόμενη επιγραφή πάνω από την κεντρική πύλη του κυρίως ναού. Παράλληλα, χαρακτηρίζεται ως το παλαιότερο μνημείο της Μοσχόπολης και συνδέεται άμεσα με την ιστορική διαδρομή της περιοχής.
Σύμφωνα με την ίδια αναφορά, εκεί είχαν βρει καταφύγιο γυναικόπαιδα το 1769, όταν η Μοσχόπολη καταστράφηκε από άτακτες οθωμανικές ομάδες. Η μεταγενέστερη πορεία της Μονής την ανέδειξε σε σημείο αναφοράς της ορθόδοξης παρουσίας στην περιοχή.
Η ΕΟΔ είχε αναφερθεί στην ενθρόνιση του νέου Μητροπολίτη Κορυτσάς Αναστασίου λίγους μήνες νωρίτερα.