Επίτιμος Πρόεδρος της Αδελφότητος Δημητσανιτών αναγορεύθηκε ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών
Ο Μακαριώτατος έγινε ο πρώτος Αρχιεπίσκοπος που λαμβάνει αυτή την τιμητική διάκριση από το ιστορικό σωματείο των Δημητσανιτών.
Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος αναγορεύθηκε Επίτιμος Πρόεδρος της Αδελφότητος Δημητσανιτών «Γρηγόριος Ε'» σε τελετή που πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο «Divani Caravel» στην Αθήνα. Σύμφωνα με την Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών, ο Μακαριώτατος εξέφρασε βαθιά συγκίνηση και χαρά για την τιμητική διάκριση.
Την εκδήλωση άνοιξε ο Μητροπολίτης Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως κ. Νικηφόρος, ο οποίος αναφέρθηκε στο πολυσχιδές ποιμαντικό και κοινωνικό έργο του Αρχιεπισκόπου. Χαιρετισμό απηύθυνε και ο Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Κωνσταντίνος Βλάσης, εκφράζοντας την ευγνωμοσύνη και την εκτίμησή του. Ο Πρόεδρος της Αδελφότητος κ. Φίλιππος Σωτηρόπουλος τόνισε ότι η αναγόρευση «έχει ιδιαίτερη συμβολική και ουσιαστική σημασία, τόσο για την Αδελφότητα όσο και για τη Δημητσάνα».
Στην εκδήλωση έλαβαν τον λόγο πρόσωπα από διαφορετικούς χώρους που συνδέονται με τον Αρχιεπίσκοπο. Η ερμηνεύτρια Χάρις Αλεξίου ανέφερε χαρακτηριστικά: «Δεν ξέρω αν το τραγούδι φτάνει εκεί που φτάνει η προσευχή, αλλά όταν και τα δύο είναι αληθινά, φτάνουν ψηλά». Η πρώην Υπουργός κ. Άντζελα Γκερέκου υπογράμμισε ότι «ο Αρχιεπίσκοπος δεν επενδύει στην εικόνα, αλλά στον άνθρωπο», ενώ η καθηγήτρια κ. Αντωνία Μοροπούλου αναφέρθηκε στη συνεργασία της μαζί του στις εργασίες αποκατάστασης του Ιερού Κουβουκλίου του Παναγίου Τάφου.
Στην ομιλία του, ο Αρχιεπίσκοπος μίλησε για τα χρόνια της διακονίας του στη Θήβα και το έργο που επιτελέστηκε από κοινού με τον μακαριστό Μητροπολίτη Θηβών Νικόδημο για τη στήριξη και διαπαιδαγώγηση των νέων. Αναφέρθηκε επίσης στον πνευματικό του γέροντα, τονίζοντας ότι τον δίδαξε να αντικαταστήσει την αυστηρότητα με ανθρωπιά: «Ο παπάς πρέπει να βρίσκει έναν καλύτερο τρόπο και όχι έναν άγριο». Κλείνοντας, σημείωσε: «Σήμερα είχαμε την ευκαιρία να ζήσουμε μια πραγματική εμπειρία σωστής επικοινωνίας».
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Μακαριώτατος είναι ο πρώτος Αρχιεπίσκοπος που αναγορεύεται Επίτιμος Πρόεδρος της Αδελφότητος, επισφραγίζοντας τους δεσμούς της Δημητσάνας με την Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών και την Ορθόδοξη παράδοση. Στην εκδήλωση παρέστησαν αρκετοί Μητροπολίτες, μεταξύ των οποίων οι κ.κ. Θεοδώρητος Λαοδικείας, Ευστάθιος Μονεμβασίας και Σπάρτης, Γεώργιος Θηβών και Επιφάνιος Μαντινείας, καθώς και ο Αρχιγραμματέας της Ιεράς Συνόδου Επίσκοπος Σκιάθου κ. Ιωάννης.
Η ΕΟΔ είχε αναφερθεί στην παρουσία του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου στο Συνέδριο «Η Θεολογία ως Μαρτυρία» λίγες ημέρες νωρίτερα.