Ολοκληρώθηκαν διήμερες εκδηλώσεις για τα 82 χρόνια του Ολοκαυτώματος της Υπάτης
Στον Γοργοπόταμο και στην Υπάτη τιμήθηκαν τα θύματα της ναζιστικής θηριωδίας της 17ης Ιουνίου 1944, με επιμνημόσυνη δέηση, κατάθεση στεφάνων και ιστορικό περίπατο.
Με ιδιαίτερη λαμπρότητα και μαζική συμμετοχή πολιτών ολοκληρώθηκαν στις 20 και 21 Ιουνίου 2026 οι εκδηλώσεις μνήμης για το Ολοκαύτωμα της Υπάτης, τιμώντας τα θύματα της ναζιστικής θηριωδίας της 17ης Ιουνίου 1944. Οι εκδηλώσεις συγκέντρωσαν πλήθος κόσμου και δημιούργησαν ατμόσφαιρα βαθιάς συγκίνησης και σεβασμού.
Το απόγευμα του Σαββάτου 20 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε επιμνημόσυνη δέηση στο Μνημείο Εκτελεσθέντων Υπαταίων στον Γοργοπόταμο, ακολουθούμενη από έναν συμβολικό ιστορικό περίπατο στα σημεία μνήμης της Υπάτης. Τον περίπατο επιμελήθηκαν το Σωματείο Φίλοι Μουσείου Εθνικής Αντίστασης & Σύγχρονης Ιστορίας Ρούμελης, τα Γενικά Αρχεία του Κράτους – Τμήμα ΓΑΚ Φθιώτιδας και ο Όμιλος Φίλων του Δάσους. Οι συμμετέχοντες γνώρισαν σημαντικές πτυχές της τοπικής ιστορίας και προσέγγισαν βιωματικά τη μνήμη του Ολοκαυτώματος.
Το βράδυ του Σαββάτου ακολούθησε συναυλία με τον Παντελή Θαλασσινό στο Πάρκο Ηρώων, με τραγούδια που ανέδειξαν τις αξίες της ελευθερίας, της μνήμης και της ανθρώπινης αξιοπρέπειας.
Την Κυριακή 21 Ιουνίου πραγματοποιήθηκαν οι επίσημες εκδηλώσεις τιμής και μνήμης με κατάθεση στεφάνων, προσκλητήριο νεκρών, τήρηση ενός λεπτού σιγής και ανάκρουση του Εθνικού Ύμνου από τη Δημοτική Φιλαρμονική Λαμίας και το Άγημα του Στρατού. Ακολούθησαν ομιλίες εκπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης και τοπικών φορέων, που υπογράμμισαν την ανάγκη διατήρησης της ιστορικής μνήμης ως παρακαταθήκης για τις επόμενες γενιές.
Η ΕΟΔ είχε αναφερθεί στην εκδήλωση μνήμης για το Ολοκαύτωμα της Νιγρίτας λίγες ημέρες νωρίτερα, αναδεικνύοντας τη σημασία των τοπικών αφιερωμάτων στα θύματα της ναζιστικής κατοχής σε όλη την Ελλάδα.