Ουγγαρία: Οι βουλευτές θα ορκίζονται στο Ιερό Στέμμα!

Ουγγαρία: Οι βουλευτές θα ορκίζονται στο Ιερό Στέμμα!

Στην ουγγρική παράδοση το Στέμμα είναι «Άγιο»,  αποτελεί το απόλυτο σύμβολο των Ούγγρων για πάνω από 1.000 χρόνια: αντιπροσωπεύει την ιστορική συνέχεια, την κυριαρχία και την ταυτότητα της Ουγγαρίας και περιέχει τη Δημοκρατία.

Η νέα ουγγρική κυβέρνηση αποκαλύπτει τον εαυτό της: απέχει πολύ από το να είναι φίλη της von der Leyen και των τεχνοκρατών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Για να το αποδείξει αυτό, ζήτησε από τα νέα μέλη του κοινοβουλίου να ορκιστούν στο Στέμμα. Θα διατηρήσει αυτή την πατριωτική της θέση μακροπρόθεσμα, όχι και τόσο διαφορετική από αυτήν της προηγούμενης κυβέρνησης Όρμπαν; Στο νέο ουγγρικό κοινοβούλιο, τρία πατριωτικά κόμματα ενώθηκαν για πρώτη φορά για να σχηματίσουν κυβέρνηση. Η von der Leyen, οι προοδευτικοί, οι καλοπροαίρετοι Ευρωπαίοι ηγέτες και οι τεχνοκράτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης χειροκρότησαν την ήττα του Όρμπαν, χωρίς να συνειδητοποιούν ότι ο διάδοχός του θα μπορούσε να είναι ένας Όρμπαν «μόνο χειρότερος».

Στο νέο ουγγρικό κοινοβούλιο, τρία πατριωτικά κόμματα ένωσαν τις δυνάμεις τους για πρώτη φορά για να σχηματίσουν κυβέρνηση: το Tisza, το κόμμα της νικηφόρας εκλογής του Peter Magyar, το Mi Hazánk (Η Πατρίδα μας), το εθνικιστικό κόμμα του László Toroczkai, και το Fidesz-KDNP, το κόμμα του πρώην πρωθυπουργού Viktor Orbán. Μια κυβέρνηση, επομένως, χωρίς σοσιαλιστές, κομμουνιστές ή οικολόγους. Αυτό είναι ένα σαφές χαστούκι στο πρόσωπο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Τα τρία κόμματα κατέληξαν σε συναίνεση σε πολλά σημεία, το σημαντικότερο από τα οποία είναι το εξής:

«Για πρώτη φορά στην ουγγρική ιστορία, όλα τα μέλη του κοινοβουλίου θα πρέπει να ορκιστούν στο Άγιο Στέμμα της Ουγγαρίας».

«Το Άγιο Στέμμα της Ουγγαρίας (Szent Korona) δεν είναι απλώς ένα βασιλικό στέμμα», εξηγεί ο Ιταλός γεωπολιτικός Maurizio Blondet. Αποτελεί το απόλυτο σύμβολο του ουγγρικού έθνους για πάνω από 1.000 χρόνια: χρησιμοποιείται για τη στέψη όλων των βασιλιάδων της Ουγγαρίας. Αντιπροσωπεύει την ιστορική συνέχεια, την κυριαρχία και την ταυτότητα της Ουγγαρίας (και όχι μόνο της σημερινής δημοκρατίας). Στην ουγγρική παράδοση, το στέμμα είναι σχεδόν «ιερό»: ενσαρκώνει την ίδια την Ουγγαρία.

Από εδώ και στο εξής, οι Ούγγροι βουλευτές θα πρέπει να ορκίζονται πίστη στο Ιερό Στέμμα της Ουγγαρίας.

Μέχρι τώρα, τα μέλη του κοινοβουλίου έδιναν όρκο πίστης στο Σύνταγμα. Από εδώ και στο εξής, θα πρέπει να ορκίζονται πίστη στο Στέμμα. «Μια εξαιρετικά παραδοσιακή και εθνικιστική χειρονομία», συνεχίζει ο Blondet, «η οποία στέλνει ένα σαφές μήνυμα: "Ας επιστρέψουμε στις ιστορικές ρίζες** της Ουγγαρίας· δεν θα επιτρέψουμε στον εαυτό μας να μας αποδυναμώσει η ΕΕ ή ο προοδευτισμός"».

Έχουμε ήδη συζητήσει τα σημεία που τέθηκαν στο πρόγραμμα του Magyar. Έτσι, η αριστερά, στερημένη από εκπροσώπους στο Κοινοβούλιο της Βουδαπέστης, και η ΕΕ γιόρτασαν τη νίκη του Péter Magyar, παρόλο που επιθυμεί μια πολιτική αντίθετη με τις επιθυμίες της von der Leyen και της διανόησης των Βρυξελλών: άρση των κυρώσεων κατά της Ρωσίας, μπλοκάρισμα της διεύρυνσης της ΕΕ προς την Ουκρανία, στην οποία αρνείται οποιαδήποτε οικονομική συνεισφορά. Ο Blondet ρωτά:

«Είναι ο Péter Magyar καλύτερος από τον Viktor Orbán;» Ίσως, αλλά προφανώς όχι όπως ήλπιζαν πολλοί, εκείνοι που, μόλις χθες, ακόμα ταλαντεύονταν από την πτώση του ανθρώπου που κυβέρνησε την Ουγγαρία για δεκαέξι χρόνια. Διαβάζοντας τα σχόλια των τελευταίων ωρών, θα μπορούσε κανείς να σκεφτεί ότι άκουγε για το τέλος ενός ολοκληρωτικού καθεστώτος στη Βουδαπέστη, αλλά η πραγματικότητα είναι πιο λεπτή. Ομολογουμένως, δεν θυμάμαι συχνά δικτάτορες να έχουν ανατραπεί με απλή ψηφοφορία: ο Τσαουσέσκου, για να μείνω στο πλαίσιο της συζήτησής μας, ανατράπηκε από μια λαϊκή εξέγερση και εκτελέστηκε αμέσως μετά, και το ίδιο ίσχυε και για τον Καντάφι.

«Αντίθετα, ο Όρμπαν έχασε τις εκλογές και, όπως συμβαίνει συχνά στις δημοκρατίες, ακόμη και για εκείνες που η Ευρώπη και η ριζοσπαστική δεξιά περιφρονούν, αποσύρθηκε, αναγνωρίζοντας την ήττα του.

«Η εποχή μετά τον Όρμπαν θα μπορούσε να είναι καλύτερη για την Ουγγαρία από την εποχή του Όρμπαν».

* Οι Βυζαντινοί χρονογράφοι Ιωάννης Σκυλίτσης και Ιωάννης Ζωναράς, περί το 950 οι δύο Ούγγροι φύλαρχοι Μπούλξου και Γκυούλα ήρθαν επί Κωνσταντίνου Πορφυρογέννητου στην Κωνσταντινούπολη, και βαπτίσθηκαν. Λόγω της γειτνίασης με τη καθολική Γερμανία οι βασιλείς της Ουγγαρίας στράφηκαν στην Ρώμη.

** Το νέο πνεύμα εκφράζει η νέα υπουργός Παιδείας Ρίτα Ρουμπόβσκι, πρώην διευθύντρια της Κεντρικής Αρχής των Καθολικών Σχολείων στην Ουγγαρία: «Είναι τεράστια ευθύνη μας να αντιληφθούμε αυτή την επιθυμία για τον Θεό στους νέους και να ανταποκριθούμε σε αυτήν».

Δικαστήριο ΕΕ: Παράνομος ο νόμος της Ουγγαρίας κατά της ΛΟΑΤΚΙ+ ατζέντας

Читайте также

Ολοκληρώθηκαν διήμερες εκδηλώσεις για τα 82 χρόνια του Ολοκαυτώματος της Υπάτης

Στον Γοργοπόταμο και στην Υπάτη τιμήθηκαν τα θύματα της ναζιστικής θηριωδίας της 17ης Ιουνίου 1944, με επιμνημόσυνη δέηση, κατάθεση στεφάνων και ιστορικό περίπατο.

Η χάλκινη ασπίδα του βασιλιά Φαρνάκη Α΄ του Πόντου εκτίθεται στο Getty Villa

Το σπάνιο αντικείμενο φέρει ελληνική επιγραφή με το όνομα του βασιλιά εδώ και πάνω από 2.000 χρόνια

Αρχιερατικό Συλλείτουργο στη Δωροθέα Αριδαίας

Στη Δωροθέα Πέλλας συλλειτούργησαν οι Μητροπολίτες Σύρου και Εδέσσης, ενώ ο κ. Δωρόθεος Β΄ επισκέφθηκε και την Ιερά Μονή Οσίου Ιλαρίωνος.

Χειροτονία διακόνου από τον Αρχιεπίσκοπο Αλβανίας στα Τίρανα

Ο Κρίστι Μπάκα χειροθετήθηκε Αναγνώστης και χειροτονήθηκε Διάκονος με το όνομα Νήφων στον Καθεδρικό Ναό της Αναστάσεως του Χριστού.

Ένας χρόνος από την τρομοκρατική επίθεση στον Προφήτη Ηλία στη Δαμασκό

Η επίθεση της 22ας Ιουνίου 2025 στον ναό της Ντουέιλα άφησε 27 νεκρούς και 63 τραυματίες, ενώ η ανασφάλεια για τους χριστιανούς παραμένει.

Χειροτονία διακόνου στον Τίμιο Σταυρό Σερρών

Ο Μητροπολίτης Σερρών και Νιγρίτης Θεολόγος τέλεσε την εις διάκονον χειροτονία και μίλησε για την ευθύνη της ιερατικής διακονίας.