Η Ελλάδα πρώτη στην ΕΕ εισάγει απαγόρευση πρόσβασης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για χρήστες κάτω των 16 ετών

Ενδεικτική φωτογραφία εφήβων με συσκευές. Φωτογραφία: Eliott Reyna στο Unsplash

Από τον Οκτώβριο 2025 η Ελλάδα θα γίνει η πρώτη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης που εφαρμόζει εθνική απαγόρευση πρόσβασης σε κοινωνικά δίκτυα για παιδιά κάτω των 16 ετών, σύμφωνα με το European Conservative.

Η ρύθμιση θα υλοποιηθεί μέσω της εφαρμογής Kids Wallet, η οποία θα εμποδίζει ανηλίκους να χρησιμοποιούν πλατφόρμες όπως Facebook, TikTok, Instagram και Χ. Επιπλέον, σε όσους δεν έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος θα περιορίζεται η πρόσβαση σε ιστότοπους τυχερών παιχνιδιών, πορνογραφικού περιεχομένου, γνωριμιών, καθώς και σε υπηρεσίες που προωθούν αλκοόλ ή καπνό. Σε αντίθεση με την Αυστραλία, όπου εφαρμόζεται ταυτοποίηση χρήστη, το ελληνικό μοντέλο δεν θα απαιτεί υποχρεωτικό έλεγχο ηλικίας.

Ο πρωθυπουργός, μιλώντας σε εκδήλωση του ΟΗΕ στη Νέα Υόρκη, χαρακτήρισε τη χρήση των κοινωνικών δικτύων από τα παιδιά ως «το μεγαλύτερο ανεξέλεγκτο πείραμα στο παιδικό μυαλό», τονίζοντας ότι οι συνέπειες δύσκολα θα είναι θετικές.

Ωστόσο, επικριτές του μέτρου εκφράζουν φόβους ότι, με πρόσχημα την προστασία των ανηλίκων, το κράτος μπορεί να ενισχύσει τον έλεγχο της διαδικτυακής πρόσβασης. Παρόμοιες συζητήσεις βρίσκονται σε εξέλιξη και στη Γαλλία και την Ισπανία.

Παράλληλα, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η Κομισιόν προωθεί την πρωτοβουλία «Έλεγχος συνομιλίας» για σάρωση ιδιωτικών μηνυμάτων σε εφαρμογές όπως Signal και Telegram. Εταιρείες όπως Signal και Proton Mail έχουν ήδη προειδοποιήσει ότι ενδέχεται να αποχωρήσουν από την ευρωπαϊκή αγορά εάν το μέτρο υλοποιηθεί.

Читайте также

Οι αρχές της Δανίας παραπονέθηκαν για «σταδιακό εξισλαμισμό»

Ο υπουργός Μετανάστευσης της Δανίας ανακοίνωσε την πρόθεσή του να απαγορεύσει την ισλαμική πρόσκληση στην προσευχή.

Έναρξη του 32ου Διεθνούς Επιστημονικού Συνεδρίου στη Βέροια

Το συνέδριο των ΛΒ΄ Παυλείων άρχισε στον Χώρο Τεχνών με θέμα τον Απόστολο Παύλο και το Βάπτισμα και με συμμετοχή εκπροσώπων Ορθόδοξων Εκκλησιών.

Ο Μητροπολίτης Μάνης τέλεσε ορκωμοσία νεοσυλλέκτων στη Σπάρτη

Η τελετή έγινε στο ΚΕΕΜ Σπάρτης για την 2026 Β΄ ΕΣΣΟ, με την άδεια του Μητροπολίτη Μονεμβασίας και Σπάρτης Ευσταθίου.

Τοιχογραφία με Ιπποκράτη και Καποδίστρια στο Νοσοκομείο Ναυπλίου

Το έργο ολοκληρώθηκε στην οδό Ασκληπιού με πρωτοβουλία στελεχών του νοσοκομείου και τοπικών φορέων, ενώ προβλέπεται και νυχτερινός φωτισμός.

Ο Πρωθυπουργός της Βουλγαρίας συναντήθηκε με τον Πατριάρχη Δανιήλ και τη Σύνοδο

Στη συζήτηση τέθηκαν η στάση της Σόφιας για τις κυρώσεις κατά του Πατριάρχη Μόσχας και το μάθημα «Αρετές και Θρησκεία».

Ομιλία για την άνοια σε Ιερατική Σύναξη στο Διδυμότειχο

Η ομότιμη καθηγήτρια Νευρολογίας του ΑΠΘ Μάγδα Τσολάκη μίλησε στους κληρικούς της Μητρόπολης για πρόληψη, αντιμετώπιση και στήριξη.