Πάνω από 250 μοναχοί στην ΙΓ΄ Μοναχική Σύναξη της Ι.Μ. Βεροίας
Η Σύναξη πραγματοποιήθηκε στο Ιερό Προσκύνημα της Παναγίας Σουμελά με θέμα «Το δεύτερον βάπτισμα», στο πλαίσιο των ΛΒ΄ Παυλείων.
Την Δευτέρα 22 Ιουνίου 2026, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων των ΛΒ΄ Παυλείων, πραγματοποιήθηκε στο Πανελλήνιο Ιερό Προσκύνημα της Παναγίας Σουμελά η ΙΓ΄ Μοναχική Σύναξη της Ιεράς Μητροπόλεως Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας. Σύμφωνα με την Orthodoxia News Agency, θέμα της φετινής Συνάξεως ήταν «Το δεύτερον βάπτισμα».
Το πρωί τελέστηκε αρχιερατική θεία Λειτουργία από τον Θεοφιλέστατο Επίσκοπο Δομενίκου κ. Αθηναγόρα, ενώ τον θείο λόγο κήρυξε ο Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων. Στις εργασίες της Συνάξεως συμμετείχαν περισσότεροι από 250 μοναχοί και μοναχές από 52 Ιερές Μονές της Μακεδονίας και της Θράκης, αλλά και από άλλες περιοχές της Ελλάδος. Ο Μητροπολίτης Βεροίας κ. Παντελεήμων κήρυξε την έναρξη των εργασιών, ενώ ο Επίσκοπος Αμορίου κ. Νικηφόρος μετέφερε τις ευχές του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου. Ο Μητροπολίτης Δράμας κ. Δωρόθεος, εκπρόσωπος της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου (ΔΙΣ) της Εκκλησίας της Ελλάδος, ανέγνωσε το μήνυμα του Αρχιεπισκόπου Αθηνών κ. Ιερωνύμου.
Εισηγήσεις έκαναν ο Αρχιμ. Νεκτάριος Μουλατσιώτης, Καθηγούμενος της Ιεράς Μονής Αγίων Σεραφείμ Σάρωφ και Αυγουστίνου Τρικόρφου, ο οποίος ανέπτυξε το θέμα «Το μοναχικό σχήμα ως δεύτερο βάπτισμα», και ο Αρχιμ. Βαρθολομαίος, Καθηγούμενος της Ιεράς Μονής Εσφιγμένου του Αγίου Όρους, με θέμα «Το βάπτισμα της μετανοίας».
Οι εργασίες ολοκληρώθηκαν με ανάγνωση πορισμάτων και κήρυξη λήξεως από τον Μητροπολ
Νωρίτερα η ΕΟΔ έγραψε για εσπερίδα κατηχητών στα ΛΒ΄ Παύλεια Βεροίας με θέμα την κατήχηση και το Βάπτισμα.