Στην Οδησσό, η SBU επέδωσε υποψία σε έναν κληρικό της UOC για κήρυγμα
Η SBU επιδίδει υποψία σε ιερέα της UOC. Φωτογραφία: SBU
Στην Οδησσό, η SBU (Υπηρεσία Ασφάλειας της Ουκρανίας) επέδωσε υποψία σε εφημέριο ενός ιερού ναού της UOC για αντι-ουκρανικές δραστηριότητες. Σύμφωνα με την SBU, ο ιερέας στα κηρύγματά του επαινούσε τον Βλαντιμίρ Πούτιν, δόξαζε τις ρωσικές δυνάμεις κατοχής και δικαιολογούσε τις ενέργειές τους, συμπεριλαμβανομένων των βομβαρδισμών πολιτικών υποδομών στην Ουκρανία.
Σύμφωνα με την Υπηρεσία Ασφαλείας, κατά την επικοινωνία με τους ενορίτες, ο ιερέας διέδιδε επίσης ιδέες θρησκευτικής μισαλλοδοξίας και μιλούσε αρνητικά για εκπροσώπους άλλων θρησκειών.
Οι κατηγορίες βασίζονται σε ιατροδικαστική γλωσσολογική εξέταση που διενεργήθηκε με πρωτοβουλία της SBU. Ισχυρίζεται ότι οι δηλώσεις του εφημέριου περιείχαν ενδείξεις δικαιολόγησης της ρωσικής επιθετικότητας και υποκίνησης θρησκευτικού μίσους.
Ως αποτέλεσμα της έρευνας, ο κληρικός κατηγορήθηκε σύμφωνα με δύο άρθρα του Ποινικού Κώδικα της Ουκρανίας:
- παραβίαση της ισότητας των πολιτών (Μέρος Α του άρθρου 161).
- αιτιολόγηση της ένοπλης επίθεσης της Ρωσικής Ομοσπονδίας (Μέρος Α του άρθρου 436-2).
Ο ιερέας κινδυνεύει με ποινή φυλάκισης. Αυτή τη στιγμή διενεργείται έρευνα για να διαλευκανθούν όλες οι συνθήκες της υπόθεσης.
Η SBU δεν κατονομάζει τον κατηγορούμενο, αλλά, σύμφωνα με την ΕΟΔ, πρόκειται για τον εφημέριο του Ι.Ν. των Ισαποστόλων Κύριλλου και Μεθοδίου της επισκοπής Οδησσού της UOC Βλαντιμίρ Κορέτσκι.
Όπως ανέφερε η ΕΟΔ, η SBU επέδωσε υποψία στον μοναχό της Ιεράς Μονής Εισοδίων της Θεοτόκου στο Κίεβο.
Читайте также
Οι αρχές της Δανίας παραπονέθηκαν για «σταδιακό εξισλαμισμό»
Ο υπουργός Μετανάστευσης της Δανίας ανακοίνωσε την πρόθεσή του να απαγορεύσει την ισλαμική πρόσκληση στην προσευχή.
Έναρξη του 32ου Διεθνούς Επιστημονικού Συνεδρίου στη Βέροια
Το συνέδριο των ΛΒ΄ Παυλείων άρχισε στον Χώρο Τεχνών με θέμα τον Απόστολο Παύλο και το Βάπτισμα και με συμμετοχή εκπροσώπων Ορθόδοξων Εκκλησιών.
Ο Μητροπολίτης Μάνης τέλεσε ορκωμοσία νεοσυλλέκτων στη Σπάρτη
Η τελετή έγινε στο ΚΕΕΜ Σπάρτης για την 2026 Β΄ ΕΣΣΟ, με την άδεια του Μητροπολίτη Μονεμβασίας και Σπάρτης Ευσταθίου.
Τοιχογραφία με Ιπποκράτη και Καποδίστρια στο Νοσοκομείο Ναυπλίου
Το έργο ολοκληρώθηκε στην οδό Ασκληπιού με πρωτοβουλία στελεχών του νοσοκομείου και τοπικών φορέων, ενώ προβλέπεται και νυχτερινός φωτισμός.
Ο Πρωθυπουργός της Βουλγαρίας συναντήθηκε με τον Πατριάρχη Δανιήλ και τη Σύνοδο
Στη συζήτηση τέθηκαν η στάση της Σόφιας για τις κυρώσεις κατά του Πατριάρχη Μόσχας και το μάθημα «Αρετές και Θρησκεία».
Ομιλία για την άνοια σε Ιερατική Σύναξη στο Διδυμότειχο
Η ομότιμη καθηγήτρια Νευρολογίας του ΑΠΘ Μάγδα Τσολάκη μίλησε στους κληρικούς της Μητρόπολης για πρόληψη, αντιμετώπιση και στήριξη.