Κατάληψη καθεδρικού ναού Αρχαγγέλου Μιχαήλ της UOC στο Τσερκάσι

Καθεδρικός Ναός της UOC στο Τσερκάσι. Φωτογραφία: UOC

Τη νύχτα της 17ης Οκτωβρίου, περίπου 3 το πρωί, γύρω στα 100 άτομα με καμουφλάζ και μπαλακλάβες εισήλθαν βίαια στον χώρο του Καθεδρικού Ναού Αρχαγγέλου Μιχαήλ της UOC στο Τσερκάσι, όπου εκείνη την ώρα τελούνταν η νυχτερινή Θ. Λειτουργία, αναφέρει το επισκοπικό κανάλι στο Telegram «Ευαγγελιστής του Τσερκάσι».

Οι εισβολείς πέταξαν τους πιστούς έξω από το ναό, τους πήραν τα τηλέφωνα και δεν τους άφηναν να τραβάνε βίντεο του τι συνέβαινε, ενώ κατέστρεψαν και τις κάμερες κλειστού κυκλώματος παρακολούθησης. Αυτόπτες μάρτυρες ανέφεραν ότι έσπασαν τζάμια του κτιρίου και τις πόρτες. Οι εισβολείς μπήκαν στο κτίριο επαρχιακής διοίκησης και κατέλαβαν τον καθεδρικό ναό.


Ορθόδοξοι κάτοικοι του Τσερκάσι συγκεντρώνονται για να υπερασπιστούν το ιερό τους.


Ο επισκοπικός ξενώνας κληρικών έχει περικυκλωθεί από εισβολείς. Τα μικρά παιδιά των ιερέων (7 παιδιά από 3 μηνών έως 8 ετών) είναι φοβισμένα και σε κατάσταση στρες.

Ορθόδοξοι κάτοικοι της περιοχής Τσερκάσι συγκεντρώνονται για να υπερασπιστούν τον καθεδρικό ναό.

Όπως ανέφερε η ΕΟΔ, νωρίτερα ο δήμαρχος του Τσερκάσι, Anatoly Bondarenko, δημοσίευσε στο Instagram μια φωτογραφία του καθεδρικού ναού του Αρχαγγέλου Μιχαήλ με σχόλιο που υποδηλώνει την πρόθεσή του να μεταφέρει τον ναό στην OCU του Επιφάνιου.

Στις 29 Σεπτεμβρίου, έγινε ήδη μια προσπάθεια κατάληψης του ναού, αλλά τότε άνθρωποι με καμουφλάζ που είχαν συγκεντρωθεί έξω απ’ τον καθεδρικό ναό δεν τόλμησαν να εξαπολύσουν επίθεση όταν είδαν τους ενορίτες της UOC που βγήκαν για να υπερασπιστούν τον καθεδρικό ναό.

Читайте также

Οι αρχές της Δανίας παραπονέθηκαν για «σταδιακό εξισλαμισμό»

Ο υπουργός Μετανάστευσης της Δανίας ανακοίνωσε την πρόθεσή του να απαγορεύσει την ισλαμική πρόσκληση στην προσευχή.

Έναρξη του 32ου Διεθνούς Επιστημονικού Συνεδρίου στη Βέροια

Το συνέδριο των ΛΒ΄ Παυλείων άρχισε στον Χώρο Τεχνών με θέμα τον Απόστολο Παύλο και το Βάπτισμα και με συμμετοχή εκπροσώπων Ορθόδοξων Εκκλησιών.

Ο Μητροπολίτης Μάνης τέλεσε ορκωμοσία νεοσυλλέκτων στη Σπάρτη

Η τελετή έγινε στο ΚΕΕΜ Σπάρτης για την 2026 Β΄ ΕΣΣΟ, με την άδεια του Μητροπολίτη Μονεμβασίας και Σπάρτης Ευσταθίου.

Τοιχογραφία με Ιπποκράτη και Καποδίστρια στο Νοσοκομείο Ναυπλίου

Το έργο ολοκληρώθηκε στην οδό Ασκληπιού με πρωτοβουλία στελεχών του νοσοκομείου και τοπικών φορέων, ενώ προβλέπεται και νυχτερινός φωτισμός.

Ο Πρωθυπουργός της Βουλγαρίας συναντήθηκε με τον Πατριάρχη Δανιήλ και τη Σύνοδο

Στη συζήτηση τέθηκαν η στάση της Σόφιας για τις κυρώσεις κατά του Πατριάρχη Μόσχας και το μάθημα «Αρετές και Θρησκεία».

Ομιλία για την άνοια σε Ιερατική Σύναξη στο Διδυμότειχο

Η ομότιμη καθηγήτρια Νευρολογίας του ΑΠΘ Μάγδα Τσολάκη μίλησε στους κληρικούς της Μητρόπολης για πρόληψη, αντιμετώπιση και στήριξη.