Τρισάγιο στον τάφο του Μητροπολίτη Αυγουστίνου Καντιώτη και έναρξη κατασκήνωσης
Ο Μητροπολίτης Φλωρίνης υποδέχθηκε τους συνέδρους της ΙΓ΄ Επιστημονικής Ημερίδας και τέλεσε αγιασμό για τα παιδιά της Α΄ και Β΄ Δημοτικού στις κατασκηνωτικές εγκαταστάσεις.
Το Σάββατο 27 Ιουνίου 2026, η Ιερά Μονή Αγίου Αυγουστίνου Φλώρινας υποδέχθηκε τους συμμετέχοντες στην ΙΓ΄ Επιστημονική Ημερίδα του Διιδρυματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Ελλάδα: Εκκλησιαστική Ιστορία και Πολιτισμός». Σύμφωνα με την Ιερά Μητρόπολη Φλωρίνης, Πρεσπών και Εορδαίας, τους συνέδρους υποδέχθηκε ο Μητροπολίτης Φλωρίνης, Πρεσπών και Εορδαίας κ. Ειρηναίος, πριν από τη μετάβασή τους στις Πρέσπες για τις εργασίες της Ημερίδας.
Στο πλαίσιο της επίσκεψης, ο Μητροπολίτης Ειρηναίος τέλεσε Τρισάγιο στον τάφο του μακαριστού Μητροπολίτου Φλωρίνης Αυγουστίνου, υπέρ αναπαύσεως της ψυχής του αοιδίμου Ιεράρχου. Στη συνέχεια, στο Αρχονταρίκι της Μονής, καλωσόρισε τους συνέδρους εκφράζοντας τη χαρά του για την παρουσία τους στην ακριτική Μητρόπολη και ευχόμενος επιτυχία στις εργασίες. Στην εκδήλωση παρέστη και ο Βουλευτής Π.Ε. Φλώρινας κ. Σταύρος Παπασωτηρίου.
Αμέσως μετά, ο Μητροπολίτης Ειρηναίος μετέβη στις κατασκηνωτικές εγκαταστάσεις της Ιεράς Μητροπόλεως, όπου διεξαγόταν το διήμερο κατασκηνωτικό πρόγραμμα χωρίς διανυκτέρευση για αγόρια και κορίτσια της Α΄ και Β΄ Δημοτικού. Εκεί τέλεσε τον καθιερωμένο αγιασμό για την έναρξη του προγράμματος και απηύθυνε πατρικά λόγια στα παιδιά, ευχόμενος να ζήσουν την εμπειρία σε πνεύμα αγάπης, παιχνιδιού και χριστιανικής ζωής.
Ο Ποιμενάρχης ευχήθηκε καλή δύναμη στον υπεύθυνο ιερέα π. Θεωνά Αθανασιάδη, στην αρχηγό της περιόδου κ. Ελευθερία Τρύφωνος, στις ομαδάρχισσες και στους εθελοντές, ενώ ευχαρίστησε τους γονείς για την εμπιστοσύνη τους στο κατασκηνωτικό έργο της τοπικής Εκκλησίας. Η επόμενη κατασκηνωτική περίοδος θα πραγματοποιηθεί από 6 έως 13 Ιουλίου 2026 και αφορά μαθήτριες Γυμνασίου και Λυκείου.
Το απόγευμα της ίδιας ημέρας, ο Σεβασμιώτατος αναχώρησε για την Αθήνα, προκειμένου να συμμετάσχει στις πανηγυρικές εκδηλώσεις προς τιμήν των Αγίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου ως μέλος της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος.
Η ΕΟΔ είχε αναφερθεί στην επίσκεψη στην κατασκήνωση της Μητρόπολης Φλωρίνης σε προγενέστερη ανάρτηση.