Εκδήλωση Μνήμης στο Στείρι για τα 82 χρόνια από το κάψιμο του χωριού
Ο Μητροπολίτης Θηβών Γεώργιος παρέστη στις εκδηλώσεις που τέλεσαν η Ιερά Μονή Οσίου Λουκά, ο Δήμος Διστόμου – Αράχωβας – Αντίκυρας και η Κοινότητα Στειρίου.
Η Ιερά Μονή Οσίου Λουκά και η τοπική κοινότητα τίμησαν την Πέμπτη 25 Ιουνίου 2026 τα 82 χρόνια από την καταστροφή του Στειρίου και της Μονής από τα γερμανικά στρατεύματα κατοχής στις 25 Ιουνίου 1944. Στην Εκδήλωση Μνήμης παρέστη ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Θηβών κ. Γεώργιος.
Η εκδήλωση ξεκίνησε με επιμνημόσυνη δέηση στο Μνημείο των Πεσόντων, στην Πλατεία Αθανασίου Διάκου, στο Στείρι. Ακολούθησαν χαιρετισμοί από τους φορείς που τη διοργάνωσαν – την Ιερά Μονή Οσίου Λουκά, τον Δήμο Διστόμου – Αράχωβας – Αντίκυρας και την Κοινότητα Στειρίου – καθώς και κατάθεση στεφάνων και ψαλμός του εθνικού ύμνου.
Το μουσικό μέρος της βραδιάς ανέλαβαν οι χορωδίες του Πολιτιστικού Συλλόγου Παύλου «Υηττός» και του Στειρίου «Η Στείριδα», οι οποίες πρόσφεραν μουσικό αφιέρωμα στη μνήμη των θυμάτων της γερμανικής κατοχής.
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Ιερά Μονή Οσίου Λουκά βρίσκεται στο επίκεντρο· πρόσφατα τα φώτα έπεσαν στο Συνέδριο για τον Όσιο Λουκά σε Αθήνα, Ταύρο και Στείρι, με αφορμή τη μελέτη και ανάδειξη της ιστορικής κληρονομιάς του ιερού τόπου.