Ορκωμοσία 139 Ανθυπολοχαγών στη Σχολή Ευελπίδων παρουσία του ΠτΔ
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας επέδωσε προσωπικά τα ξίφη στους ορκισθέντες αξιωματικούς της Τάξεως 2026, μεταξύ των οποίων 27 Κύπριοι.
Η τελετή ορκωμοσίας των νέων Ανθυπολοχαγών Τάξεως 2026 «Αντιστράτηγος Τάσος Μάρκου» πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 24 Ιουνίου 2026 στις εγκαταστάσεις της Στρατιωτικής Σχολής Ευελπίδων (ΣΣΕ) στη Βάρη Αττικής. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, την τελετή τίμησε με την παρουσία του ο Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Τασούλας, ο οποίος επέδωσε τα ξίφη στους ορκισθέντες αξιωματικούς.
Εκ μέρους του Προέδρου της Κυβέρνησης παρέστη ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας Θανάσης Δαβάκης. Μεταξύ των επισήμων βρέθηκαν ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Δημήτριος Χούπης, ο Αρχηγός ΓΕΣ Αντιστράτηγος Γεώργιος Κωστίδης, ο Μητροπολίτης Γλυφάδας, Ελληνικού, Βούλας, Βουλιαγμένης και Βάρης κ.κ. Αντώνιος και ο Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ.κ. Νικόλαος. Παρόντες ήταν επίσης ο Βουλευτής Α΄ Ανατολικής Αττικής Μάκης Βορίδης ως εκπρόσωπος του Προέδρου της Βουλής, καθώς και πρέσβεις ξένων κρατών και εκπρόσωποι των Αρχηγών των Σωμάτων Ασφαλείας.
Συνολικά ορκίστηκαν 139 Ανθυπολοχαγοί: 107 από την Ελλάδα, 27 από την Κύπρο, ένας από την Αρμενία, ένας από το Μαυροβούνιο, ένας από τη Σενεγάλη και δύο από την Τυνησία.
Μετά το πέρας της τελετής, ο Υφυπουργός Δαβάκης δήλωσε: «Οι νέοι Αξιωματικοί της Τάξεως 2026 συνιστούν τη μελλοντική ηγεσία των Ενόπλων μας Δυνάμεων, η οποία θα προασπίσει την ασφάλεια, την ελευθερία και την εδαφική ακεραιότητα της Πατρίδας. Καλούνται να υπηρετήσουν σε έναν Κλάδο με βαριά, τρισένδοξη κληρονομιά, συνεχίζοντας την ιστορική παρακαταθήκη της Στρατιωτικής Σχολής Ευελπίδων».
Νωρίτερα, η ΕΟΔ είχε αναφερθεί στην ορκωμοσία πρωτοετών σπουδαστών στη Σχολή Αξιωματικών Σωμάτων Στρατού στη Θεσσαλονίκη, σε ένα ακόμα δείγμα της σχέσης Εκκλησίας και Ενόπλων Δυνάμεων.